BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 7, 2011

hanpa taw maksud kerek????

Assalamualaikum.. Nampaknya blog saya telah kembali stabil.. Rupa-rupanya ada sedikit masalah teknikal.. Terima kasih kepada member saya panjang&saqif&dan dll.... yang memberikan penjelasan dan tak lupa juga kepada faizul . Minta maaflah sebab banyak tanya ye.. He he he.. Saya memang camtu..  Okaylah sebelum saya jauh entah ke mana baik saya terus bercerita pasal apa yang ingin dinyatakan di sini… Adakah anda tahu apa makna kerek?? Saya tak pasti samada perkataan ini ada atau tidak dalam kamus dewan.. Tapi saya percaya ramai yang memahami maknanya.. Tak mengapa jika anda tidak faham kerana saya akan menerangkan sedikit sebanyak apa yang dimaksudkan dengan perkataan ‘kerek’. Sebenarnya perkataan ini adalah bahasa slanga yang biasanya digunakan bagi mengambarkan sombongnya seseorang itu… Sebagai contoh si S ni bangga dengan kecantikannya dan tidak mahu bercampur dengan orang-orang yang dianggap tidak sepadan dengannya.. Dan orang lain akan mengelarkan si S sebagai budak ‘kerek’ yakni seorang yang sombong… Hm harap-harap anda semua telah memahami sedikit sebanyak tentang perkataan tersebut… Chewah dah macam cikgu pula si Zool ni…  Okay sudah dengan maknanya.. Jadi kita bincangkan tentang prestasi mereka yang kerek… He he he.. Kebiasannya mereka yang kerek ini bersifat :-  a ) Suka menonjolkan diri secara berlebihan.. Kebanyakan mereka suka mencari cara untuk diberi perhatian dan menyebabkan orang di sekeliling meluat dengannya.. Wek.. b) Suka bercakap besar walaupun kadang-kadang hasilnya tak seberapa… c ) Suka berlagak-lagak dengan kelebihan yang dimiliki.. d ) Bahasa badan yang menunjukkan sikap kereknya.. Huhuhuhu.. Tak paham ??? Contoh macam berjalan sambil secara berlagak… Camne nak terangkan ye… Paham2 sendirilah  Rasanya setakat ini sahaja idea tentang kerek yang dapat ditulis pada hari ini.. Dah blank takde idea ni.. Bagaimana dengan pandangan anda?? Adakah anda pernah berjumpa dengan mereka yang kerek ni atau anda sering dalam golongan ini?? Jom bincangkan perkara ini sambil minum sirap limau…

1 comments:

cicada2nd said...

Kerek = sombong?